Leuk en makkelijk (samen)werken in een digitale wereld. Dat doen wij bij Adoptics en daar helpen wij organisaties mee. Wij zijn een adviesbureau dat bestaat uit een enthousiast team met veel ervaring in de praktijk. Onze kennis op het gebied van communicatie, adoptie en technologie maakt dat wij dé combi in huis hebben om de menselijke kant van digitale veranderingen op de werkvloer optimaal te begeleiden. Hierin staat de medewerker voor ons altijd centraal.
Onze aanpak is er op gericht om organisaties zelfkrachtig te maken. Wij werken dus graag samen. Met elkaar, met onze partners, maar zeker ook met jou als onze klant.
Wat doen jullie met Adoptics? Wat we zien is dat als een organisatie een nieuw intern communciatie- of samenwerkingssysteem wil gaan gebruiken, dat dit een immens en ingewikkeld project is. Intensief. Er komt zoveel bij kijken en soms denken de mensen die dit moeten gaan doen dat ze het zelf makkelijk kunnen. Dat blijkt toch lastig.
Voor degene die nu toch met de handen in het haar zitten en denken: waar moet ik beginnen is het antwoord: bij ons!
In één zin: we helpen organisaties met het leuker en makkelijker werken in een digitale wereld. Een sociaal intranet, Microsoft 365 of welk systeem voor interne communicatie of samenwerking dan ook.
Waarom vind je dit leuk en belangrijk werk, Doreen? Ik gun het organisaties dat ze met plezier en gemak hun werk kunnen doen. Ik zie organisaties gewoon worstelen! En dat vind ik zonde. En ik vind het mooi om mensen verder te helpen. Het zuigt mensen gewoon leeg als het zo frustrerend gaat.
En Chris, waarom vind jij dit leuk en belangrijk werk? Ja, het klinkt stom, maar het antwoord dat Doreen geeft, zou ik ook geven. Ik zie dat mensen allemaal nieuwe gereedschappen krijgen en er dan niet echt goed gebruik van maken. Leuker en makkelijker, dat zijn voor mij de woorden die passen bij ons bedrijf.
Waarin verschilt Chris van jou, Doreen? Chris heeft veel ervaring met de techniek. Hij weet veel van de achterkant van systemen. En Chris vertaalt dat ook makkelijk naar praktische toepassingen. Hij is de ICT’er die kan praten.
Waarin vult Doreen jou aan, Chris? Doreen vult vooral aan op het communicatieve vlak. Iemand heeft eens over Doreen gezegd: ik ken weinig mensen die de mens in een verandertraject zo scherp in beeld heeft. Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Herken je dat, Doreen? Ja, dat vond ik mooi compliment. Ik vind dat ook heel belangrijk. Daar staan wij echt voor. Wij kijken altijd vanuit de medewerker. Mensen zijn vaak bezorgd als er een verandering is. Sommigen slapen er echt minder van. Daar let ik goed op. Hoe gaat het echt met iedereen en wat hebben mensen dan nodig?
Met wat voor mensen werken jullie het liefst samen? Mensen die durven. Die snappen dat het moeilijk kan worden, maar die toch doorgaan. Die ook hulp durven vragen.
En ook mensen die houden van VT Wonen. Wij zijn beiden verslaafd aan dat programma en hebben het daar graag over in de pauze.
Welke fout hoop je dat mensen nooit meer maken in een project waarin een intranet moet worden geïmplementeerd? Wat we heel vaak zien is dat er te laat hulp wordt ingeschakeld. ICT heeft bijvoorbeeld al keuze gemaakt voor een systeem en dat draait dan allemaal. Technisch zit het perfect in elkaar. En dan ineens na weken soms maanden komt iemand met de vraag: hebben jullie de medewerkers al geïnformeerd? Weet iemand hier al van?
Dat is tamelijk dodelijk. Want als je dat dan nog moet gaan doen, ben je erg laat en krijg je ontzettend veel gedoe en een hele lage betrokkenheid. Vragen, fronsen, boosheid, dat kan zo makkelijk voorkomen worden.
Ik ben enthousiast, hoe kom ik met jullie in contact? Plan een belafspraak in. We praten een kwartier over je vraag en daarna ontmoeten we elkaar snel!